جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Fri 17 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۳۹:۲۴

صرفه‌جویی چندمیلیون دلاری با راه‌اندازی کمپرسورهای سکوی سلمان

باشگاه خبری فراساحل: رفع اشکال و راه‌اندازی کمپرسورهای سکوی سلمان، صرفه جویی چند میلیون دلاری در تاسیسات شرکت نفت فلات قاره ایران را در پی داشت. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از شرکت ملی نفت ایران، کارشناسان شرکت نفت فلات قاره ایران موفق شدند ضمن رفع اشکال و راه‌اندازی کمپرسورهای LP و HPتوربین کمپرسور A در سکوی سلمان، علاوه بر جبران کاهش تولید بیش از ۵ هزار بشکه‌ای نفت، چندین میلیون دلار نیز صرفه‌جویی کنند. بنابراین گزارش بخش قابل توجهی از تولید نفت در میدان سلمان به روش فرازآوری با گاز و توسط توربو کمپرسورها انجام می‌شود؛ در همین راستا تیم تعمیرات مکانیک و توربین و گروه بهره‌برداری سکوی سلمان به منظور حفظ پشتوانه عملیاتی تولید نفت، نسبت به پیاده‌سازی واحد LP و HP و نصب ۲ واحد نوسازی شده جدید روی توربوکمپرسور A اقدام کردند که پس از مراحل نصب و آماده‌سازی در حین راه‌اندازی، نشتی شدید گاز از بخش خروجی واحد LP کمپرسور Lp Compressor Discharge End Cap مشاهده و عملیات راه‌اندازی متوقف شد.

همزمان توربو کمپرسور E نیز در بخش توربین دچار اشکال شد و به طور کامل از سرویس خارج و عملیات تولید نفت به روش فرازآوری کاملا متوقف شد. با توجه به اینکه انجام تعمیرات روی کمپرسورهای یاد شده مستلزم پیاده‌سازی و انتقال آنها به کارگاه مجهز به ابزار ویژه در خارج از کشور بود و هیچ‌گونه ابزار تخصصی برای این کار در سکو وجود نداشت، کارکنان تعمیرات مکانیک و توربین با ابتکار و تلاش شبانه‌روزی نسبت به ساخت ابزار ویژه مورد نیاز تعمیر اقدام کردند. همچنین برای شتاب‌بخشی به کار بدون پیاده‌سازی کمپرسور، عملیات رفع اشکال نشتی و لرزش کمپرسور با تعویض Seal Ring و دو مرحله وزنه‌گذاری طی ده روز مداوم انجام و کمپرسور با شرایط عملیاتی مطلوب در خط قرار داده شد. انجام این کار در کوتاهترین زمان ممکن، کاهش تولید بیش از ۵ هزار بشکه‌ای را جبران کرد و بدون صرف هیچ‌گونه هزینه مالی، باعث صرفه‌جویی چند میلیون دلاری شد.



  کد خبر : 4647
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :